Small world, Martin Suter

all20151204_120159-1

Ar fi fost frumos, să mă fi apucat de citit măcar acum 20 de ani. Am atât de recuperat!

Trebuie să menționez că pe Suter, l-am descoperit de curând și l-am îndrăgit din prima. Faptul că a debutat la vârsta de 49 de ani, nu mă face decât să mă bucur, să fiu optimistă și să sper.

Acest prim roman, mi-a oferit vreo 2-3 seri minunate în compania unui bătrânel, a cărui boală, ușor recognoscibilă, m-a făcut să trec prin mai multe stări de sub cuvântul-umbrelă, Nostalgie. Chiar și o amintire plăcută poate deveni una greu suportabilă în contextul unei boli necruțătoare cu cea mai de preț comoară a omului, Amintirile.

Konrad are 65 de ani și o viață de povestit. Prezentul îi pare necunoscut, iar amintirile din trecut se succed cu repeziciune. Oare dragostea îl va ajuta să reconstruiască un puzzle de simțiri?

Se cunoaște faptul că Suter a avut un caz de Alzheimer, în propria familie probabil de aceea a reușit cu acest roman nu numai o descriere detaliată a acestei boli, dar i-a dat și autenticitate.

Eu îmi leg sufletul de fiecare carte pe care o citesc. Romanul acesta m-a  făcut să mă gândesc la bunicul meu în vârstă de 85 de ani, care pare, uneori, că privește în trecut…

Bătrânețea într-adevăr poate fi crudă, mai ales dacă apropiații te părăsesc.

Am aflat că există și un film realizat după acest roman cu Gerard Depardieu. Mi-ar plăcea să îl văd, dar cred că am ajuns la capătul internetului cautâdu-l.

Vă recomand să citiți, ceea ce mie mi se pare a fi o parabolă a unei vieți strânse într-o ceașcă de amintiri noi.

 

Vă propun să descoperiți ce înseamnă de fapt Small World…eu am dat, un pic, apă la șoricei.

Lasă un răspuns

