Fall Time Cozy Time Book Tag

Primesc cu bucurie orice provocare de a răspunde la întrebări legate de cărți. Acum câteva zile, foreverlostinliterature m-a nominalizat și eu mi-am găsit timp, abia azi să răspund provocării.

Tag-ul/leapșa, este în limba engleză, dar pentru că nu m-am putut abține(deh! defect profesional) i-am făcut o traducere aproximativă, am adăugat câteva floricele, e drept, dar care nu au schimbat sensul original al întrebărilor/provocărilor:

Am urmărit soarele și a fost o luptă de câteva ore, pentru că toamna cu ai ei nori negricioși îl tot ascundeau pe super-încălzitul- de altă dată Soare. Am ieșit cu maldărul de cărți și le-am poziționat printre frunze, mi-am scos bătrânul Canon și am declanșat câteva cadre.

  1. CrunchingLeaves: The world is full of color. Choose a book that has reds, oranges, and yellows on the cover.

 Frunze care trosnesc sub pașii cititorilor: Lumea e plină de culori. Alege o carte a cărei copertă are un amestec de culoare, în care găsești roșu, portocaliu și galben

 img_0438

Jocurile Foamei, Sfidarea. Toate cele 3 cărți mi-au plăcut, iar povestea în sine m-a înspăimântat, pentru că dincolo de fantasticul ei, simt că jocurile fac parte deja din noi. Zilnic, ne sunt aruncate provocări, sarcini. Totul a devenit o continua alergătură pentru supraviețuire în interiorul comunității, la serviciu, acasă…avem din ce în ce mai puțin timp doar pentru noi…alergăm să demonstrăm și să-i mulțumim pe ceilalți. 

  1. CozySweaterIt’s finally cold enough to don warm, cozy clothing. What book gives you the warm fuzzies?

 Puloverul comod: Este îndeajuns de frig încât să te îmbraci cu haine groase și comode. Ce carte îți place atât de mult încât simți fluturași în stomac când te gândești la ea?

 img_0433

Când citesc această întrebare gândul îmi zboară direct în Anglia înterbelică, îmi plac poveștile care se desfășoară, în trecut, în castele, sau în case mari din piatră, pe care azi le poți vizita și-ți poți imagina, doar, ce au auzit și văzut pereții acestora.

Pentru că am întâlnit o poveste care poate să rivalizeze cu o tragedie shakespeariană, oricând, Casa de la Riverton de Kate Morton este răspunsul la întrebare.

 3. Fall Storm: The wind is howling and the rain is pounding. Choose your favorite book or genre that you like to read on a stormy day.

Ploaia de toamnă: Vântul vuiește și ploaia îți bate în geam. Alege cartea/genul literar care-ți place să citești într-o zi ploiasă.

 Nu știu dacă am ales așa, vreodată, cărțile pe care le-am citit, dar acum că mă gândesc la faptul că mie nu îmi place decât vara, când e cald, frumos și pot sări oricând într-o piscină, să înot și să mă răcoresc, parcă îmi vine să zic că aș alege o carte polițistă  cu crime, multe eventual, dar ușor de citit cu acțiunea alertă și cu picanterii. Această carte este Maestra în care acțiunea evoluează în cele mai neașteptate situații. Îmi aduc aminte că, într-adevăr am citit-o într-un weekend în care nu am ieșit din casă.

img_0436

4. CoolCrips Air: Who’s the coolest character you’d want to trade places with?

Frig înțepător: Care este cel mai tare personaj cu care ai vrea să schimbi locurile?

 Oho, cu multe personaje aș mai vrea să schimb locul, temporar, că altfel îmi place prea mult viața mea!

Țineți minte sloganul acela: Nu citesc cărți pentru că nu am o viață ci pentru că îmi place să trăiesc mai multe vieți! Ei bine, așa simt și eu!

Azi, mi-ar plăcea să schimb locul cu Sophia Amoruso …și nu pentru că mi-e poftă de ceva de prin gunoaie, sau pentru că mi-ar plăcea să fiu respinsă de semeni, ci pentru că aș vrea să cunosc sentimentul pe care îl ai când constați că ceea ce ți-ai dorit, pe plan profesional, ai realizat și încă și mai mult decât atât!

#Girlboss, that is!

img_0435

  1. Hot Apple Cider: What under hyped book do you want to see become the next biggest, hottest thing?

 Cidru fierbinte: Ce carte care nu este atât de cunoscută vrei să devină  cea mai populară carte, în curând?

img_0434

Pe vremuri, când îmi pregăteam lucrarea de licență, profesorul meu, iscusit, de literatură engleză mi-a propus 2 cărți și o temă importantă a istoriei Imperiului Britanic, cea a colonizării. Fiind un pic mai mult empatică m-am atașat de Chinua Achebe și a lui cărțulie Things Fall Apart, tradusă la noi, O lume se destramă. A fost pubictă în 1958 și e în continuare una dintre ce mai apreciate cărți despre colonialism și efectele sale( la ei, dar mi-ar plăcea să fie studiată și la noi, în detaliu) Mi-a plăcut foarte mult și constat și acum, după mulți ani de când am descoperit-o că deși tratează o problemă,încă, actuală, istoria pare să se repete și omul modern probabil urmează să sufere aceleași consecințe…

Mai jos, ofer un citat, revelator despre tema dezbătută de Chinua Achebe, în carte.

“The white man is very clever. He came quietly and peaceably with his religion. We were amused at his foolishness and allowed him to stay. Now he has won our brothers, and our clan can no longer act like one. He has put a knife on the things that held us together and we have fallen apart.”
Chinua AchebeThings Fall Apart

  1. Coats, Scarves, andMittens: The weather has turned cold and it’s time to cover up. What’s the most embarrassing book cover you own that you like to keep hidden in public?

Paltoane, eșarfe și mânuși: Vremea s-a răcit și trebuie să te îmbraci mai gros. Care este cea mai rușinoasă copertă pe care o deții și pe care o ascunzi în bibliotecă, de cunoscuți?

Suge-o Ramona!

Mesajul subliminal de pe copertă nu mă face să roșesc, totuși mie mi se pare o alegere complet neinspirată la fel ca și publicarea acestui text în integralitatea sa. But, hey that’s only me!

Am ales să nu o pozez, de rușine. (aveți simțul umorului, nu?)

  1. Pumpkin Spice:What’s your favorite fall time comfort food/foods?

Mirodenii cu dovleac: Ce îți place cel mai mult să mănânci toamna?

 Fără discuție! îmi place să ronțăi dovleacul plăcintar la cuptor. Că tot veni vorba, mă duc să mai iau o porție!

20161102_151130

Este abia începutul lui noiembrie și deci încă toamnă, așa că dacă te simți inspirat/ă și vrei să răspunzi provocării, binevoiește și apucă-te de scris, dar nu uita să îmi lași un link mai jos, că deh mi-s curioasă rău!

 

Lasă un răspuns

