”Extraordinarul voiaj al unui fakir care a rămas blocat într-un dulap Ikea” ,Romain Puertolas

romain-puertolas_extraordinarul-voiaj-al-unui-fakir_fisier-bunZiua 15 #blogmas, credeți-mă, sunt tare mândră că nu m-am pierdut pe drum cu această provocare. Abia aștept să vină articolul de pe 25, la care lucrez deja.

Azi, mă gândeam, oare de ce carte îmi e dor? Sau mai bine zis ce cartea mi-ar mai plăcea să citesc, dar să fie în stilul uneia anume?

Mi-am plimbat privirea pe rafturi și imediat am auzit o voce, era cea a lui Romain Puertolas care striga după mine:

Hei, tu, care te uiți pierdută-n raft, ai uitat că te-ai amuzat copios când mi-ai citit povestea?

Brusc, mi-am adus aminte.

Se făcea, că acum 2-3 ani, fiind într-o perioadă în care doream să citesc o carte recomandată, mai degrabă decât să caut eu însămi una, am găsit o referință către ”Extraordinarul voiaj al unui fakir care a rămas blocat într-un dulap Ikea”.

Cartea este de la Baroque Books, cea mai stilată editură, după părerea mea. O editură care pe lângă titlurile pe care alege să le publice, acordă o atenție deosebită asupra copertelor.

Cred că ”Extraordinarul voiaj al unui fakir care a rămas blocat într-un dulap Ikea” ar fi potrivit pentru un cadou de Crăciun. O poveste cu cel puțin două tăișuri. Este amuzantă, la limita posibilului, sarcastică, ironică, dar de asemenea, romanul de față este dincolo de fantasticul întâmplărilor personajului principal, un roman realist mai ales în contextul actual, al unei imigrări masive a populației sărace în interiorul  așa-numitei civilizații.

Cu siguranță Romain Puertolas s-a lăsat influențat de faptul că a lucrat timp de trei ani într-o agenție de combatere a rețelelor de trafic pentru imigranți, dar și că ocupă postul de analist al Direcției de Poliție a Frontierelor din Franța.

Romanul este o bijuterie cu un umor deștept, dinamic și care m-a surprins plăcut de la plecarea lui Ajatashatru Lavash (pronunţaţi J’attache ta charrue, la vache)din Rajasthan în Franța pentru a își cumpăra un pat cu cuie de la Ikea cu o bancnotă de 100 de euro…falsă.

Vă recomand să cumpărați două, una pentru voi și alta să o dăruiți. Sigur nu veți da greș!

Lasă un răspuns

