Un apartament la Paris, Michelle Gable

Unul dintre cele mai bune romane pe care le-am citit în 2016. Am o afinitate aparte față de cărțile ale căror acțiuni se petrec la începutul secolului trecut. E o plăcere să citesc povești care îmi aduc în prezent, întâmplări și obiceiuri din trecut.

Acest roman, este singurul pe care l-am citit în 2016 și care mi-a adus aminte de una dintre autoarele mele preferate Kate Morton, care este o maestră în îmbinarea poveștilor despărțite de zeci de ani.

Refuz cu obstinență să vă dau detalii despre intriga romanului, mi-ar plăcea să reveniți după ce o citiți, să discutăm în comentarii despre ea….

Vă spun doar atât:

Totul a plecat de la deschiderea unui apartament ce fusese închis timp de 70 de ani, din Paris. Toată frumusețea acestui roman este că Michelle Gable a construit acțiunea având la bază fapte dar și personaje reale.

Lectura acestui roman este plăcută și îmbină două povești, una se petrece în prezent și alta este dezvăluită cititorului prin prisma unui jurnal prăfuit și cu pagini rupte, găsit în apartamentul ce tocmai fusese deschis.

Michele reușește să împletească împreună cu Marthe de Florian, personajul principal, prezentul, trecutul, imaginarul și realitatea unor evenimente din trecut. O frumusețe de roman care  m-a făcut să înțeleg că prezentul meu poate vorbi în viitorul altora, doar prin simpla descoperire a unui obiect ce-mi aparține.

Trebuie să ai o imaginație foarte bună să concepi așa poveste, și să păstrezi atât de bine echilibrul între fantezie și realitate.

Viața personajului principal, Marthe de Florian, așa cum vede Gable s-a împletit cu pictori celebrii, politicieni faimoși, artiști și scriitori iubiți dar și huliți ai vremii.

Îmi pare că romanul are o structură coerentă și echilibrată. A fost o plăcere să îl citesc și chiar m-a emoționat la un moment dat, spre sfârșit. Pe scurt vi-l recomand atât vouă cât și apropiaților voștri, care iubesc lectura.

 

4 gânduri despre „Un apartament la Paris, Michelle Gable

  1. Am tras de carte 2 luni ca sa nu o termin. Nici eu nu stiu de ce dar m-a atins profund, chiar daca in general nu citesc carti de genul. Iubesc cartea asta! Singurul lucru care m-a lasat cu un gust amar e relatia cu Luc..a fost atat de aprinsa si de detaliata pana in ..acea seara, iar dupa aceea, s-a incheiat..voiam mai mult..voiam sa ramana cu el, sa se mai vorbeasca despre momente intime..stiu ca nu despre asta era cartea, dar o parte insemnata o constituie relatia lor, sunt cea mai mare fana a relatiei lor. Oricum, o carte geniala, frumoasa, emotionanta, amuzanta, o ador!

    Apreciază

Lasă un răspuns

