Oamenii fericiți citesc și beau cafea, Agnes Martin Lugand

oamenii-fericiti-citesc-si-beau-cafea_1_fullsize

M-a atras titlul și am cumpărat cartea fără să citesc nici măcar o recenzie, mi-am asumat faptul că s-ar putea ca titlul să mă fi indus în eroare. Și așa a fost, dar nu mi-a părut rău. Dovadă stă drumul meu, în prima librărie, cu intenția de a cumpăra și cartea ce a urmat acesteia, pentru că pe Oamenii fericiți citesc și beau cafea  am citit-o dintr-o răsuflare.

M-a emoționat foarte mult , iar în  primele 40 de pagini am avut un nod în gât și lacrimi în colțurile ochilor.

Neplăcutul eveniment din viața Dianei, o destabilizează complet. Nu o mai interesează nimic, nici de părinții săi nu-i mai pasă, iar viața pentru ea, nu mai este decât o tortură continuă care începe cu fiecare dimineață în care deschide ochii. Trebuie să fie cumplit să experimentezi așa traumă. ( o afli din primele pagini 🙂  )

În ciuda acestui subiect trist, Lugand reușește cumva să transforme o situație fără scăpare sau vindecare într-una cu soluții reale, pentru că numai moartea e iremediabilă, așa-i? Pentru restul, sau mai ales pentru cei rămași printre noi, viața continuă.

Lectura este una simplă și care te solicită emoțional pentru că treci de la tristețe profundă, la speranță de la deznădejde la încercarea de a depăși momentul traumatizant, de la ură la dragoste, de la vină la speranță și tot așa, un amestec de sentimente și trăiri, dar Atenție!, scris frumos și într-o notă pozitivă.

Mă fascinează astfel de lecturi, care expun o situație posibil reală , dar și o soluție, care de multe ori nu este chiar ușor de acceptat, însă viața are în fiecare zi surprize pentru noi sau pentru personajele care ne trec pragul sufletului, atunci când deschidem copertele.

Cu ce am rămas eu din cartea asta? Cu o a nu știu câta confirmare, a faptului că omul atât fizic, dar mai ales psihic este programat și deține abilitățile necesare, care-l ajută să se redefinească, să înceapă din nou de la zero până îi reușește, adică are puterea să lupte, sau dacă nu o are trebuie să citească astfel de cărți menite să îi dea putere și celui mai slab.

Mi-a plăcut, acum fug să citesc și Viața e ușoară, nu-ți face griji!

2 gânduri despre „Oamenii fericiți citesc și beau cafea, Agnes Martin Lugand

Lasă un răspuns

