Sticletele, Donna Tartt

sticletele_1_fullsize.jpgZiua22 #blogmas

Un roman care sperie prin mărime(1108 pagini) dar care, în ciuda dimensiunii, este foarte bine scris, coerent, iar fluența acțiunilor nu plictisește, am simțit doar sper final că autoarea s-a încurcat un pic în niște descrieri lungi, însă nimic care să mă oprească din citit.

Cumva, îmi era dor să citesc o carte care să se centreze pe viața  unui adult încă din copilăria acestuia, pentru că este fascinant să urmărești evoluția, să vezi cum se dezvoltă, să înțelegi pericolele la care acesta s-a expus sau a fost expus de către apropiați. Apoi să vezi copilul care se transformă într-un adolescent, să observi, din locul tău confortabil, din spatele copertelor, cât de urâte pot fi trăirile unui adolescent, cât de naiv și credul poate fi un  un copil, poleit de o adolescență dură, cât de nepotriviți pot fi adulții din jurul acestuia. Apoi, vezi cum adolescentul se transformă într-un tânăr care începe să discearnă între rău și bine, începe să face alegeri, află ce este dragostea, prietenia, continuă să facă greșeli, iar într-un final, tânărul se transformă într-un adult care începe să culeagă ce copilul, adolescentul și tânărul din el, au semănat în anii trecuți, iar adultul devenit, trebui să găsească soluția , să vindece rănile, să oblojească sufletul, să facă din nou alegeri.

Cartea este fascinantă, și credeți-mă, m-am abținut cât am putut să nu v-o povestesc. Este o poveste , care mi-a rămas în suflet, pentru că Donna Tartt a avut grijă să insereze multe întâmplări, generatoare de diverse emoții. De asemenea, scriitoarea a reușit să creioneze foarte bine fiecare personaj, toate sunt bine definite și au scopuri clare în viața personajului principal Theo Decker. Nu rămâne decât să le descoperiți

Lasă un răspuns

