This or That Book Tag

Cu o mică întârziere, revin cu un tag, pe care l-am primit cu mare drag acum ceva timp de la Călător prin viață , un blog pe care vă invit să îl analizați, este despre pasiuni, lectură, povești, fotografie.

Îmi place foarte mult să răspund pozitiv, unor astfel de provocări pentru că mi se pare că ne ajută pe noi, bloggerii de carte și nu numai, să ne cunoaște mai bine. Citesc cu plăcere, de fiecare dată, astfel de articole.

Așadar:

1. Preferi cititul în pat sau în alt loc?

Am două locuri preferate. Îmi place foarte mult să citesc în pat, de obicei citesc, seara, iar după o zi de stat la birou simt nevoia să mă întind. Când trilurile soțului, mă alungă din pat, mă semi-lungesc, mă coconez, mă strecor, mă vâr în cel mai confortabil fotoliu-sac plin cu bile de polistiren, care ia forma,generoasă, a corpului meu.

fotolii-puf-lazy-bean-bag-smuff-4-950x670-adaptive

 

2. Personaj principal feminin sau personaj principal masculin?

Eu, una, mă las pradă tuturor personajelor, principale, secundare, feminine sau masculine. Le las să mă surprindă și niciodată nu aleg ce citesc în funcție de asta. Reușesc să mă identific, oricum, cu câte un personaj, fie el masculin sau feminin… și asta pentru că în imaginația mea zace un vulcan de emoții.

3. Gustări dulci sau gustări sărate?

Dacă aș avea timp să citesc mai mult, cred că alta ar fi silueta mea. Nu pot să mănânc nimic, câtă vreme citesc. Mi se pare incomod. Nu pot să țin cartea cum trebuie, mă chinui ducând o mână la gură în timp ce cu cealaltă încerc să poziționez cartea cum trebuie și tot așa.

În restul timpului, orice dulce și orice sărat e binevenit!

4.Trilogii sau serii alcătuite din mai multe volume?

 Îmi plac trilogiile, îmi plac seriile.

Dintre trilogii aș menționa, Jocurile Foamei- mi-au plăcut mult cărțile, pe cât m-a înfricoșat subiectul principal,pe atât m-a făcut mai curioasă să ajung la final cu lectura. A fost o întreagă aventură, imediat am văzut și filmele.

Sanctus de Simon Toyne-am adorat această trilogie și am așteptat aproape 2 ani și jumătate pentru a o întregi… de atunci mi-am zis că voi aștepta publicarea tuturor volumelor, oricăror trilogii. Așteptarea e de nesuportat pentru mine, răbdarea nefiind punctul meu forte.

De seria dar și de serialul Outlander sunt acum prinsă  dar și îndrăgostită( cu acordul soțului) de Jamie Fraser…au apărut două sezoane, primele 2 volume și prima partea din volumul cu nr. 3… s-ar putea să îmbătrânesc până la volumul nr. 9, dar  aventura merită!

5.Narațiune la persoana I sau la persoana a III-a?

Nah! Că la asta nu m-am gândit niciodată….cred că totuși îmi plac mai mult poveștile scrise la persoana I, mă ajută să mă identific mai repede cu naratorul și acțiunea poveștii… dar asta nu înseamnă că refuz să citesc romanele scrise la persoana III-a.

6.Librărie sau bibliotecă?

Niciodată nu mi-a plăcut să împrumut cărți de la bibliotecă și asta pentru că  în general mă atașez de poveștile pe care le citesc. În rarele situații, când am împrumutat cărți de la bibliotecă sau prieteni, ulterior mi le-am cumpărat. Și mă uit, cu drag, în biblioteca mea, și mă gândesc că asta e parte din moștenirea,  pe care o voi lăsa… deși bibliotecile au un aer foarte personal. Nu-i așa că o bibliotecă se construiește după chipul și asemănarea cititorului? Prefer librăriile online, rareori mă afund într-o carte într-o librărie, dintr-un mall sau altă locație(din lipsă de timp, evident!)

7.Cărți care îți provoacă râsul sau cărți care te fac să plângi?

Sunt una dintre cele mai plângăcioase cititoare. Plâng de tristețe în aceeași măsură în care plâng de bucurie. Mie îmi place să citesc și punct! Întru în poveste, mă emoționez și-mi dau frâu liber emoțiilor fără nicio jenă. Dacă se lasă cu râs, râd, dacă se lasă cu plâns, plâng. Dacă e un eseu…îmi dau palme, dar de terminat tot termin de citit.

8.Copertă albă sau copertă neagră?

Îmi plac copertele care au legătură cu subiectul cărții, dar nu este o condiție eliminatorie pentru celelalte romane ale căror coperte nu-mi atrag privirea, gândul și dorința de a îmi îmbogăți biblioteca.

9.Roman psihologic sau roman de acțiune?

Ambele tipuri de romane îmi plac.

Romanul psihologic preferat este Magicianul de John Fowles, pe care la-am citit de vreo 3 ori până acum și urmează și o a patra oară. Mă fascinează să descopăr ceva nou de fiecare dată, pentru că părerea mea este că romanele psihologice sunt direct proporționale cu experiența emoțională proprie.

Acesta a fost minunat tag/leapșă, pe care l-am primit încântată și la care am răspuns sincer.

Cu drag aș invita și alte persoane să răspundă la acest tag. Acest tip de articol ajută comunitatea pasionaților de lectură să se cunoască mai bine.

Dacă găsiți această leapșă interesantă, vă rog să vă scrieți răspunsurile și să mă anunțați într-un comentariu mai jos.

Spor la citit!

 

 

 

 

2 gânduri despre „This or That Book Tag

Lasă un răspuns

